Dnia 16.02.2012 roku dzieci z placówek opiekuńczo-wychowawczych wsparcia dziennego z Warszawy oraz Radomia wyjechały na zimowisko do Wisły. Sponsorem wyjazdu była Fundacja ING Dzieciom.

O godzinie 14.00 wszyscy uczestnicy zimowiska wraz z rodzicami i wychowawcami spotkali się na Dworcu Wschodnim w Warszawie, skąd wyjechaliśmy pociągiem do Bielska Białej. Podróż trwała 4 godziny.

Dzieci były zachwycone podróżą. Większość z nich jechała pierwszy raz pociągiem. W pociągu dzieci zaczęły integrować się miedzy sobą, grały w gry i rozmawiały.

Po przyjeździe do Bielsko Białej wsiedliśmy w podstawiony dla nas autokar i dojechaliśmy do Ośrodka Szkoleniowo-Wypoczynkowego „Regle” mieszczącego się w Wiśle. Tam zostaliśmy ugoszczeni przez panią dyrektor Agatę i zaproszenie na pyszną kolację.

Po pysznej kolacji dzieci udały się do przydzielonych  pokoi i po rozpakowaniu rzeczy spotkaliśmy się wszyscy na zebraniu, gdzie pani Wiesia (nasz kierownik wycieczki) przedstawiła nam zasady i regulamin ośrodka. Następnie wykończeni długą podróżą położyliśmy się spać aby nabrać sił na czekające nas atrakcje

A atrakcji nie było końca. Dzień był podzielony na różne zadania. Rano było śniadanie. Przed południem mieliśmy wycieczki takie jak: wycieczka do Muzeum Beskidu Śląskiego, Muzeum Wsi Beskidzkiej, Galeria Adama Małysza, Chata Chlebowa, wyjazd na basen, wyjazd do Bielska Białej do kina. Zorganizowany był także wyjazd do Cieszyna po stronie polskiej, w którym m.in. zwiedzaliśmy Pałac Myśliwski, Wzgórze Zamkowe, Rotundę, Studnię Trzech Braci. Kończąc zwiedzanie miasta Cieszyn przekroczyliśmy granicę i udaliśmy się do Cieszyna Czeskiego.

Następnie w planie dnia był obiad i podwieczorek a później chwila relaksu, którą spędzaliśmy w grocie solnej, sali komputerowej lub bawiąc się na śniegu, lepiąc bałwany i zjeżdżając na jabłuszkach. Następnym punktem harmonogramu dnia były zajęcia tematyczne, podczas których wychowawcy pracowali ze swoimi grupami. Następnie była kolacja, a po kolacji zajęcia wieczorne takie jak: konkursy „Mam talent” , „Milionerzy”, „Konkurs czystości”, quizy, karaoke, zajęcia teatralne, kulig i uwielbiane przez dzieci karaoke i dyskoteki - uczyliśmy się także tańczyć Break Dance oraz jazdy na nartach.

„Jedzenie było rewelacyjne!!!!” – mówi zgodnie każde z dzieci. „Pan i Panie Kucharki bardzo starali się nam dogodzić serwując pizze własnej roboty, kluski lane, przepyszne podwieczorki i inne smakołyki.”

Z relacji dzieci wynika, że : „ferie były super. Ja chcę tam wrócić jeszcze!!!”, „Nie chcę stąd wyjeżdżać tu jest tak fajnie!!!”.

Po przyjeździe do Warszawy dzieci cały czas wspominają ferie w Wiśle. „Nigdy nie zapomnę tych ferii. Pierwszy raz wyjechałam sama bez rodziców.

A najbardziej mi się podobało hmmmm….. wszystko”. Anita i Krystian, również uczestniczyli w wyjeździe. Z zadowoleniem opowiadają o swoich przeżyciach: „Wyjazd w góry, odbył się dzięki ING Bank Śląski. Było to dla nas dużym przeżyciem. Pierwszy raz widzieliśmy góry.

Do tej pory wspominamy wizytę u naszych czeskich sąsiadów w Cieszynie Czeskim. W trakcie pobytu w Wiśle; zwiedzaliśmy, braliśmy udział w zajęciach dodatkowych np. teatralnych, do dyspozycji mieliśmy salę informatyczną, korzystaliśmy z basenu. Niezapomniane są również zabawy na śniegu i zjeżdżanie na jabłuszkach, w których brali udział wszyscy. Łącznie z wychowawcami.

Wyjazd poszerzył również grono naszych znajomych i przyjaciół. Mieliśmy szansę na integrację z grupami z pozostałych świetlic Stowarzyszenia KARAN.”

Wyjazd także podobał się Pawełkowi który najlepiej wspomina „wyjazd do Bielska Białej na film „Kot w butach 3D” , wieczorne dyskoteki, wspólne oglądanie filmów a także rzeźby lodowe które robiliśmy w ramach organizowanego konkursu.”

Basia: „ Było bardzo fajnie, wszystko mi się podobało a najbardziej zwiedzanie miasta, wyjazd co Cieszyna Czeskiego, jazda wozem, zjeżdżanie na jabłuszku oraz wyjazd do Bielska Białej na film „Kot w Butach 3D”.

Jestem wdzięczni naszemu sponsorowi Fundacji ING Dzieciom, któremu serdecznie dziękujemy za zorganizowania niezapomnianego wyjazdu.