Dnia 27.07.2011r. odbyła się wycieczka do Janowca i Kazimierza Dolnego. W organizowanej wycieczce przez Stowarzyszenia KARAN, uczestniczyli dzieci i młodzież uczęszczający do Placówek opiekuńczo-wychowawczych wsparcia dziennego wraz z rodzicami.

Uczestnicy wycieczki punktualnie o 6.00 rano stawili się na zbiórkę. Dwoma autokarami z 72 uczestnikami na pokładzie ruszyliśmy na wycieczkę. Podróż umilał nam film animowany „Shrek” i „Niania”.

Pierwszym celem naszej wycieczki była miejscowość Janowiec. Tam po dojechaniu na 9.30 dołączyli do nas przewodnicy, którzy byli do naszej dyspozycji przez cały dzień. Zwiedzaliśmy w Janowcu razem z przewodnikiem ruiny zamku, dworku, spichlerza. Dodatkowo byliśmy w Muzeum Etnograficznym, gdzie oglądaliśmy zabytki kulturowe tego regionu. Zwiedzanie zakończyliśmy wspólnym zdjęciem na tle rozciągającej się Wisły.

Następnie przepłynęliśmy statkiem z Janowca do Kazimierza Dolnego. Podróż była krótka, ale dzieci zdążyły zachwycić się urokami wzdłuż rzeki Wisły. Wszyscy zmęczeni po pierwszym etapie wycieczki zjedliśmy domowy obiad, w pobliskiej restauracji.

Po odpoczynku i posiłku wybraliśmy się na zwiedzanie malowniczego Kazimierza Dolnego. W pierwszej kolejności podziwialiśmy zabytkowy rynek. Przewodnik przedstawił nam bardzo ciekawą historię Kazimierza Dolnego. Następnie melaksami udaliśmy się do Korzeniowego Dołu -słynnego wąwozu. Podziwialiśmy tam oplątujące strome ściany wąwozu korzenie drzew, przyjmujące formy smoków, węży, drapieżnych strasznych postaci. Można było tu poczuć się jak w baśni. Następnie z przewodnikiem udaliśmy się na Górę Trzech Krzyży. Wspinaczka na dość wysoką górę okazała się niełatwym zadaniem. Panorama, która roztaczała się dookoła wprawiła wszystkich w zachwyt.

Na zakończenie wycieczki jeszcze raz zwiedzaliśmy rynek, a następnie udaliśmy się do autokaru. Ten dzień dostarczył wiele niezapomnianych wspomnień. Zmotywował także do częstszych wyjazdów w gronie rodziny.